Wednesday, February 10, 2010

《最后一天》

终于来到最后一天。最后一天,在云顶马来西亚集团上班。

好多错愣的人,不住追问我离开的原因。

两年了。我捱过了两年。因为我是用捱的,所以,我必须要离开。因为,这间公司,要我涉入赌场生意,所以我非离开不可。最重要的事,我的全心和全人,在紧紧的两年里,几乎被消磨得奄奄一息……然而,一切靠着上帝的恩典,我终于排除重重的患难,光荣离开了。

的确,若没有上帝,什么都成就不了。

从这一件事情,我学习了果断。

终于,我可以坦然抛下,这里的一切一切:

第一、清水岩庙:我被下令实行的special project,就是推广清水岩庙的生意,把它成为东南亚其中一个著名旅游景点。这个我寄托太多理想和心思的工程,正正是我在云顶马来西亚集团里,做得最错的一件事。

第二、一个情绪化的直线上司:她的一切喜怒哀乐,牵扯着我的工作情绪。到最后,她更是对我怀着心病……

第三、没有意义的Sales Target:公司得最根本收入来源,就是赌场生意。我们这一群行销战士,对老板而言,仅是一个不起眼的小兵。无论你买得多好,你的行销业绩,在他们眼里,只是沙漠中的一粒沙。这就是为什么,我在这里已经两年了,薪金微薄得低于马币两千块。

第四、永无止境的烦恼与问题,且我重复,是没有解决方案的问题。

以上供词,根本不便于跟上司面对面直言,只好在这里,吐真言了。失礼失礼。

然而,能够让我待上两年,不无原因。最可取之处,就是公司里,一些很要好的同事,还有,一些和我已经变成朋友的客户。这些情谊,也是最放不下的东西。

所以,结论是:The problem is not your client, but to deal with the company complicated management's ridiculous rules & regulations, policies etc etc...

一下乃本人告别词:

Dear Fellow Colleagues @ Friends & Awesome Bosses,

Goodbye everyone! As today, 10 February 2010, is my very last working day in Genting Malaysia Berhad.

This is a difficult decision. Many things have to left behind when this decision is final for me to leave Genting Malaysia Berhad, and to take some risks, to step in a brand new industry.

Yet, there's only one thing will never ever gonna change, that's the FRIENDSHIP here, the thing I treasure the most, deep down inside my heart, wherever I go.

This have been an amazing journey for me, as I used to be lacking of self confidence and many other areas. And yet, because of your patience, guidance, and helping hands, I manage to overcome all the difficulties!

I valued all your advices and time spent with me, that had given me so much of encouragement to sail on my brand new adventurous journey...

I can always be contacted with my cell phone no 012-317 3316 or my personal email: taycaesar_02@yahoo.com.sg. Keep in touch! As our FRIENDSHIP is "ONCE BUILT, WILL NEVER EVER GONNA LET IT SINK!"

TAKE RISK: IF YOU WIN, YOU WILL BE HAPPY; IF YOU LOSE, YOU WILL BE WISE.
NOTHING VENTURED, NOTHING GAINED.

凯雄
2010年2月11日,星期四,文良港住家。
凌晨12时58分。

No comments: